SmartDev – Pametan razvoj
SmartDev zasnovan je na najnovijim tehnologijama i jednostavan je za korišćenje. SmartDev prilagođen je potrebama različitih institucija i poslovnih subjekata, odnosno namenjen je ministarstvima, razvojnim agencijama, gradovima, opštinama, investitorima, preduzetnicima, ustanovama, javnim preduzećima, udruženjima. Pristup SmartDev-u ostvaruje se odabirom i zakupom licence od strane korisnika u zavisnosti od specifičnih potreba i učestvovanjem na edukacijama u okviru SmartDev Treninga u sertifikacionog centru (SmartDev TSC).
Sa aspekta jedinice lokalne samouprave, SmartDev predstavlja jedinstven alat za:
- Popis lokalnih resursa i dijagnostiku trenutnog stanja
- Pripremu i sprovođenje razvojnih i investicionih projekata
- Implementaciju Strateškog plana razvoja jedinica lokalne samouprave
- Analizu i sintezu podataka o planiranoj infrastrukturi na određenim područjima
- Izradu izveštaja prema zadatim parametrima i filterima
- Praćenje aktuelnih javnih poziva EU i sistemsko informisanje na dnevnoj bazi
Sa aspekta viših nivoa vlasti SmartDev omogućava:
- Pregled lokalnih razvojnih kapaciteta (popis ključnih lokalnih rerusa i faktora razvoja)
- Izračunavanje investicionog potencijala opština
- Kontinuiranu edukaciju predstavnika lokalnih samouprava
- Planiranje razvojnih i investicionih projekata na osnovu pregleda potreba i projekata u lokalnim samoupravama
- Filtriranje projekata po nivoima, oblastima, vremenskim rokovima realizacije, budžetima i dr., praćenje realizacije Strateških planova, monitoring pripreme dokumentacije za aplikacije kod EU fondova, kao i uključivanje lokalnih razvojnih projekata u projekte od regionalnog značaja
- Sistematsko pripremanje i ažuriranje projektnih ideja/projekata kao osnove za izradu Regionalne strategije razvoja
- Pregled osnovnih podataka o lokalnim samoupravama (demografski, prostorni, privredni indikatori, finansijski podaci, zaposleni, raspoloživi prirodni i kulturni resursi i dr.)
- Pružanje pomoći lokalnim samoupravama u pripremi aplikacija za EU fondove, traženju partnera i dr., a sve uz pomoć pregleda projekata (i prateće dokumentacije) čija priprema je u toku
- Praćenje potreba svih lokalnih samouprava sa određene teritorije u cilju prilagođavanja predstojećih konkursa stvarnim potrebama